Творчі та проблемні завдання


Всесвітня історія, 10 клас.


    Шановні учні! Пропоную вам розвязати проблемну задачу з всесвітньої історії: "Використовуючи аналіз, порівняння та доведення, визначте свою позицію щодо тверджень:
  1. "Версальсько-Вашинґтонська система мирних договорів ліквідувала всі суперечності у післявоєнному світі"; 
  2. "Версальсько- Вашинґтонська система мирних договорів заклала фундамент для розв'язання Другої світової війни"

Свою відповідь обґрунтуйте, спираючись на правила переконливої аргументації, закони логіки, докази та методи історичного пізнання.

Робота над проблемною задачею


    Проблемна задача - це мета, що її треба досягти шляхом перетворення заданих умов. Задача містить у собі реальну або вдавану суперечність, яка викликає ускладнення пізнання. Проблемну задачу неможливо розв'язати лише згадуванням готових знань, тут необхідно розмірковувати, шукати зв'язки та відношення, добирати докази.

Проблемна задача розв'язується за такою схемою:
  • з'ясовується, яка інформація потрібна для розв'язування проблеми і якою інформацією володієте ви;
  • розробляється план, щоб поступово, крок за кроком, поєднати наявну інформацію з невідомою.

    На цьому етапі дотримуються таких правил:
  • розділити проблему на частини;
  • розв'язати простіші проблеми, що віддзеркалюють окремі аспекти основної проблеми;
  • використати графічні зображення, щоб подати проблему різними спо-собами;
  • розглянути окремі випадки, щоб "відчути" проблему;
  • план дослідження виконати поетапно;
  • здійснити огляд розв'язування і пересвідчитися, що воно дійсно є розв'язанням цієї проблеми та відповідає наявній інформації.
Всесвітня історія, 8 клас. 

У ХVІ ст. погляди цього діяча поширилися із Швейцарії до тих країн, де почали розвиватися ринкові відносини, і стали ідеологією «ділової людини» Нового часу. Складіть історичний портрет цього представника Реформації за поданим планом:
  • Історичні умови, виклики та вплив оточуючого суспільного середовища на формування особистості історичної постаті.
  • Особистісні якості історичного діяча та умови їх становлення та формування.
  • Цілі діяльності та можливості їх досягнення.
  • Якими засобами та шляхами досягається поставлена мета. 
  • Основні результати діяльності історичної особи для регіону, країни чи світу. 
  • У чому значення діяльності цієї особистості. 
  • Яке Ваше ставлення до цієї особи як людини та як історичного діяча


  • Історія України 4 (8) клас.
  • Складіть історичний портрет Богдана Хмельницького за поданим планом.

  • Як скласти історичний портрет:

  • · Познайомитись із історичним часом (епохою) в якому проходило життя та діяльність (творчість) діяча.
    · Визначити походження (стан) цієї людини.
    · Як відбувалось становлення особистості історичного діяча (родовід, дитинство, освіта, особисті якості й риси характеру).
    · Прослідкувати та проаналізувати періоди його становлення як діча або митця.
    · Які завдання визначала головними у своїй діяльності ця особистість.
    · Визначити методи (шляхи реалізації) його діяльності.
    · Назвати найбільш видатні його справи, яким цілям вони служили.
    · Як ви оцінюєте його діяльність?
    · Зроби висновок (чи прогресивна роль цього діяча в історії).  
Всесвітня історія, 10 клас.
     У своєму виступі в 1944 р. Ф. Д. Рузвельт сказав: « Як ніколи духовні сили нашого народу були випробовані під час жахливої депресії 1929 – 1933 р. р. Тоді могло статися так, що наш народ звернувся б до іноземних ідеологій – наприклад, до комунізму або фашизму. Однак наша віра в демократію була досить сильною. У 1933 р. американський народ хотів не згортання демократії, а навпаки – її розширення». А яка, на вашу думку, риса характеру американців спасла Америку від анархії і тоталітаризму? Наведіть аргументи, на користь вашого твердження, або спростуйте думку Ф. Д. Рузвельта.

Історія України, 10 клас. 
   Чи правильно стверджувати, що весною 1918 р. німецькі і радянські війська фактично встановлювали окупаційний режим в Україні? Наведіть аргументи на користь цього твердження або спростуйте його. 

7 комментариев:

  1. Гарні завдання,розвивають знання учнів щодо знання історії.Було б дуже гарно,якщо таких завдань було більше

    ОтветитьУдалить
  2. Я отримав 12 за завдання.Рекомендую!👍

    ОтветитьУдалить
  3. Отримав 12 за творче завдання по Богдану Хмельницькому! Люблю свого вчителя!

    ОтветитьУдалить
  4. Вчитель дуже креативно пiдiйшов до написання завдань ,а для дiтей це гарна нагода отримати гарну оцiнку!😊

    ОтветитьУдалить
  5. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить
  6. Виконуючи це завдання,я дiзнався про дiяльнiсть Ф.Рузвельта та про перiод Великоï депресiï в США

    ОтветитьУдалить
  7. Дякую, дiзналася багато нового про Рузвельта

    ОтветитьУдалить